6 Mart 2013 Çarşamba

MERCİMEKLİ KÖFTE




Bu aralar bilgisayarda sorun olduğundan yeni şeyler ekleyemiyorum. Windows 8 çıktı güzelde fotoğraf makinamın programı uyumlu olmadığından çektiğim resimleri bilgisayara aktaramadım. Bende eski resimlerden ilave etmediklerimi yayınlayayım dedim.
Mercimekli köfte ( Malatya da mercimekli çiğköfte denir.) ailecek çok severiz. Çok da sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Tabii bizim usul

MALZEMELER
 
Kısırlık bulgur(kişi başı 1 çay bardağı)
1 su bardağı siyah mercimek
1 büyük kuru soğan
1-2 kaşık biber salçası
1-2 kaşık domates salçası
sıvı yağ
1 demet maydanoz
1 deste yeşil soğan
2-3 tatlı kaşığı yedi türlü
pul biber
tuz
 
YAPILIŞI
 
1 su bardağı siyah mercimeği yıkayıp 1 litre su ile ateşe koyun.
Mercimekler yumuşayana kadar kaynatın.
 Bulguru derin ve yayvan bir kaba alın. (Tencerede olabilir) üzerine sulu mercimeği ekleyip karıştırın. Ocağın altını hafif açın. Suyu az ise ilave edin bulgurun üzerine kadar çıksın . Biraz tuz ilave edip karıştırıp ocağın altını da kapağını da kapatın. (30-45 dakika) bekletin.
 Bu arada kuru soğanı yemeklik doğrayıp tavaya alın. Bir çay bardağı zeytinyağı ile soğanları öldürün. 1,5 yemek kaşığı biber salçasını ve 1,5 yemek kaşığı domates salçasını ekleyin.
 Yeşil soğanı yıkayıp doğrayın. bir demet maydanozu da aynı şekilde yıkayıp kıyın. bunları bir kenara koyun.
Yumuşayan bulgurumuzu daha geniş bir leğene aktaralım. Üzerine kavurduğumuz soğanı, yedi türlü baharatını tuzunu ve pul biberini ilave edelim ve yoğuralım. Yoğurduğunuz köfte harcına kenarda bekleyen yeşillikleri ekleyin. 2-3 dakika daha yoğurun.  Harçtan cevizden az büyük parçalar koparıp avucunuzun içinde şekil verin. (elips veya çiğ köfte şekli olabilir)
 Servis tabağına marul  dizip köfteleri üzerlerine yerleştirin.
 
Malatya da siyah mercimekli yapılır ama siz isterseniz aynı işlemi kırmızı mercimekle yapabilirsiniz. Hatta ben  bazen  her siyah mercimek hem de iyice haşladığım çorba kıvamına gelmiş kırmızı mercimeği birlikte kullanıyorum. Ama benim için vazgeçilmezi yedi türlü baharat.
 
Afiyet olsun...

Facebook'da Malatya Butik Kurabiye 'yi takip etmek ve sayfasını beğenmek için burayı tıklayabilirsiniz...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...