17 Nisan 2012 Salı

KABAK MÜCVER






Kabak mücver yazdım ama annemin tarifine göre yapınca yarısıda patates. Gerçekten böyle daha çıtır oluyor. Gerçi annem ev unu koyuyor ben normal un kullanıyorum. Ev unu nedir diye sorarsanız Malatya'da değirmende buğdayın öğütülmesi ile elde edilen katkısız un. Şimdiki deyimle organik.

MALZEMELER

2 adet kabak
2 adet patates
1 tutam maydanoz
1 yumurta un
tuz
karabiber
pul biber
kızartmak için yağ

YAPILIŞI
Kabak ve patatesleri rendeleyip üzerine 1 tatlı kaşığı tuz serpip yaklaşık 10 dk bekliyoruz. Suyunu verince sıkıp suyunu süzüyoruz. İçerisine yumurtayı, doğranmış maydanozu , tuzunu baharatını ilave edip karıştırıyoruz. Un ilave edip karıştırıyoruz.(ben yarım çay kaşığıda kabartmatozu veya karbonat koyuyorum) Koyu kıvamlı bir kek gibi olacak, sulu gözükmeyecek. Kızgın yağda arkalı önlü kızartıp havlu kağıt üzerine koyu fazla yağını alıyoruz.

Afiyet olsun...

Facebook'da Malatya Butik Kurabiye 'yi takip etmek ve sayfasını beğenmek için burayı tıklayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...