12 Nisan 2012 Perşembe

PAZI SARMASI

Eşimin en sevdiği yemek. Pazarda pazıları görünce dayanamadım hemen aldım, sardım.
Bu pazıların yaprağını sarıyorum, saplarını ise atmayıp börek yapıyorum .Harika oluyor tavsiye ederim. 

Malzemeler
2 demet pazı
250 gr kıyma
1 çay bardağı bulgur
2 çay bardağı pirinç
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 kaşık damates salçası
1 kaşık biber salçası
kuru nane
tuz, karabiber


Yapılışı
Öncelikle pazı yapraklarını yıkayıp saplarını kesiyorum. Yaprakları bir kabın içerisine açarak koyup üzerine kaynar su döküp biraz bekliyoruz. Bu sırada iç malzemesini hazırlayabiliriz. Bir kaba kıymayı, yıkayıp süzdüğümüz pirinci ve bulguru,toplam 1 kaşık domates ve biber salçasını, yağı,tuz karabiber ve nanesini koyup harcı yoğuruyoruz.Pazıları sıcak sudan alıp soğuk suya tutup süzüyoruz. Tencerenin dibine pazı yapraklarından bir kat serin.(yanmasını engeller) sonra sardığımız pazıları tencereye dizelim.Üzerine bir tabak koyalım.
Ayrı bir tavada 2 kaşık tereyağ, 1 bardak sıvı yağı eritip, toplam 1 kaşık biber ve domates salçasını koyup kokusu çıkana bekleyin. Sıcak su koyarak sulu harç hazırlayıp sarmaların üzerine dökün tuzunu ilave edip pişirmeye bırakın . sarmanın suyu sarmaların 1-2 parmak üzerine çıkacak şekilde olmalı. Yaklaşık 1 saat pişirin. Bu arada suyu azalırsa ilave edin çabuk dibine tutuyor.
Afiyet olsun...

Facebook'da Malatya Butik Kurabiye 'yi takip etmek ve sayfasını beğenmek için burayı tıklayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...