14 Mayıs 2013 Salı

ÇİKOLATALI DONDURMA


Sonunda dondurma yaptım. Aslında çilekli yapacaktım ama hala çileklere güvenip alamıyorum. Yerli çileklerin çıkmasını bekliyorum. Dondurmam gayet güzel oldu .
Çocuklar hava ısındığından beri her gün dondurma istiyor. Ev yapımı katkısız dondurma yapınca  akşamları külaha 1 top dondurma koyuyorum hem sağlıklı hem de dışardakilerden daha az tüketmiş oluyorlar.
 
 
MALZEMELER
 
1 litre süt
1 tatlı kaşığı salep
1 su bardağı şeker
1 kutu krema
100 gr çikolata
 
YAPILIŞI
Sütü tencereye koyuyoruz ve kaynamasını bekliyoruz. şeker ve salebi karıştırıp kaynayan süte ilave ediyoruz. Karıştırmaya devam ediyoruz. yaklaşık 10 dk pişiriyoruz. altını kapatıyoruz ve içine kremayı ilave edip karıştırıp ufak parçalara böldüğümüz çikolatayı ilave edip eriyene kadar karıştırıyoruz. dondurmamız oda sıcaklığına gelince dondurucuya dayanıklı bir kaba aktarıp buzluğa kaldırıyoruz. Dondurmamız sertleşene kadar 30- 45 dk da bir karıştırıp eşit şekilde donmasını sağlıyoruz.
 
 
AFİYET OLSUN...
 
Facebook'da Malatya Butik Kurabiye 'yi takip etmek ve sayfasını beğenmek için  burayı tıklayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...